۱۳۹۸-۰۱-۲۸
دکتر مهدی نژادنوری :

کارآفرینی اجتماعی مانند امر به معروف و نهی از منکر است

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: کارآفرینی اجتماعی و ایجاد ارزش هایی در مقابل بی هویتی و ناهنجاری های اجتماعی به گونه ای امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شود.

محمد مهدی نژاد  در نخستین رویداد ملی کارآفرینی اجتماعی با رویکرد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مشهد افزود: طرح ها باید به گونه ای باشد که گره از دردهای جامعه باز کند و با مشکلات اجتماعی مقابله نماید.
وی اظهار داشت: نهادهایی مانند آستان قدس رضوی سعی دارند ایمان را در عمق جان مردم نفوذ دهند و یکی از ابزارهای آن کارآفرینی اجتماعی است تا سبک زندگی اسلامی را در میان جامعه جاری سازد.
وی ظرفیت آستان قدس رضوی را بسیار زیاد دانست و گفت: توانایی بکارگیری این سرمایه عظیم در این آستان مقدس وجود دارد.
مهدی نژاد افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم خطاب به جوانان، نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه کشور دانستند.
وی اظهار داشت: برای تربیت یک دانشجوی دوره دکترا بطور متوسط گردش مالی بین پانزده تا بیست میلیون تومان صورت می گیرد ولی بعد از دفاع وی و دانش آموخته شدن به دلایل مختلف از جمله عدم پیوند با نیاز جامعه استفاده مطلوب از وی و این سرمایه انجام نمی شود. 
وی گفت: باید برنامه ای وجود داشته باشد که با هر رساله دکترا نیازی از جامعه بر طرف شود که بخشی از آن در قالب این رخداد به نتیجه خواهد رسید.

 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

HTML محدود